Veselý výklad

12.04.2018

Něco malinkého pro zasmání
Měla jsem mladou paní na karty. O tom, že sem napíšu pár slov, ví a souhlasí a podotýkám, že ač se to nezdá, hodně jsme se spolu nachechtaly.
No a tuto paní zajímalo především zaměstnání a práce. Jméno je malinko (fakt jen maličko) upraveno, paní je ze Zlínského kraje, tak ji nikdo nepozná a pokud ano, je to prý v pohodě.
Stručný popis začátku rozhovoru:
Já: Poprosím vaše křestní jméno.
Ona: Anita
Já: Tak se tedy vrhnem na tu vaši práci. Zajímá vás vývoj té, kterou právě vykonáváte?
Ona: Ano, ale mám i jiné nabídky, tak chci vědět něco i o nich.
Já: Dobře, tak nyní na tu současnou.
Vyložila jsem karty a říkám: Vidím tu hodně cestování a ježdění.
Ona. Jooo, já jezdím kamionem.
Já: No super, to jsem tu ještě neměla, takže jste kamioňák.
Ona: Ne, já jsem kamioňačka. Jsem žena :) a chci to vyslovovat správně česky. Já si na češtině zakládám.
Já: Dobře....
A vykládám karty dál. Pomalu přecházíme k pracovním nabídkám.
Ptám se: Chápu dobře, že první možnost je práce, kterou jste už někdy dělala? Ukazuje se mi, že v ní máte zkušenosti.
Ona: Ano, jsem vyučená a taky mám i v oboru zkoušky a vyhlášky.
Já: A můžu vědět aspoň trochu obor?
Ona: Elektřina.
Já: Teda vy mi dáváte, elektrikář, další tak neobvyklé povolání.
Ona: Elektrikářka, jsem žena.
No a výklad pokračoval. Došly jsme k partnerství, kde tvrdě vyžaduje rovnoprávnost a respekt k tomu, že umí vše dělat i sama za sebe a nepotřebuje k tomu muže. I proto si volí taková spíš tvrdá a pro ženu nečekaná zaměstnání. Hlavně jí jde o to, aby si nikdo nemyslel, že je na partnerovi jakkoli závislá. S manželem se zná od mládí, vyrůstali v sousedních vesnicích a teď ho konečně přemluvila ke stavbě vlastního bydlení někde na okraji Zlína. A tak jsme u karet mluvily a nějak se zamotaly do řeči, až jsme se dopídily k tomu, že bych mohla od nich ze vsi někoho znát. Tak se jen tak automaticky zeptám: A jak vy jste vlastně příjmením?
Její odpověď: Já jsem Anita Břízák.
Já: Myslela jsem, že manžel je váš krajan.
Ona: No taky že je. Proč?
Já: No že máte tvar příjmení jako manželka cizince.
Ona: Jo tááák, no je to moderní, můžete si to vydupat a já chci, ať každý vidí, že jsem zadaná a vdaná. Že jsem jen jeho.

No a tohle mě rozsekalo

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky